From f161b0d754fbb8972afb6c3cb4689466362120a0 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Nicksname Date: Wed, 5 Oct 2022 22:37:33 +0200 Subject: [PATCH] Gaming Beleuchtung und Weitere Layoutanpassungen --- keymap.c | 35 +++++++++++++++++++++++++++-------- 1 file changed, 27 insertions(+), 8 deletions(-) diff --git a/keymap.c b/keymap.c index 6e1da99..3d23ade 100644 --- a/keymap.c +++ b/keymap.c @@ -6,16 +6,16 @@ const uint16_t PROGMEM keymaps[][MATRIX_ROWS][MATRIX_COLS] = { [0] = LAYOUT( KC_ESC, KC_1, KC_2, KC_3, KC_4, KC_5, KC_6, KC_7, KC_8, KC_9, KC_0, KC_BSPC, KC_TAB, KC_X, KC_V, KC_L, KC_C, KC_W, KC_K, KC_H, KC_G, KC_F, KC_Q, KC_MINS, - KC_LCTL, KC_U, KC_I, MT(MOD_LALT,KC_A), MT(MOD_LGUI,KC_E), KC_O, KC_S, MT(MOD_RGUI,KC_N), MT(MOD_LALT,KC_R), KC_T, KC_D, KC_Z, + OSL(1), KC_U, KC_I, MT(MOD_LALT,KC_A), MT(MOD_LGUI,KC_E), KC_O, KC_S, MT(MOD_RGUI,KC_N), MT(MOD_LALT,KC_R), KC_T, KC_D, KC_Z, KC_LSFT, KC_LBRC, KC_SCLN, KC_QUOT, KC_P, KC_Y, KC_MUTE, KC_END, KC_B, KC_M, KC_COMM, KC_DOT, KC_J, KC_RSFT, - KC_LGUI, OSL(1), KC_ENT, KC_SPC, TO(2), KC_LALT + KC_LGUI, KC_LCTL, KC_ENT, KC_SPC, TO(2), OSL(1) ), // SYMB [1] = LAYOUT( _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, RALT(KC_Q), LSFT(KC_SLASH), RALT(KC_8), RALT(KC_9), KC_GRV, KC_EXLM, KC_NUBS, LSFT(KC_NUBS), KC_RPRN, KC_CIRC, _______, - _______, RALT(KC_MINS), KC_AMPR, LALT(KC_7), RALT(KC_0), KC_RCBR, KC_UNDS, KC_ASTR, KC_LPRN, KC_SLASH, KC_AT, _______, + _______, RALT(KC_MINS), KC_AMPR, RALT(KC_7), RALT(KC_0), KC_RCBR, KC_UNDS, KC_ASTR, KC_LPRN, KC_SLASH, KC_AT, _______, _______, KC_BSLS, KC_DLR, RALT(KC_NUBS), RALT(KC_RBRC), KC_PLUS, _______, _______, KC_RBRC, KC_PERC, _______, _______, KC_PIPE, _______, _______, TO(0), _______, _______, _______, _______ ), @@ -23,9 +23,9 @@ const uint16_t PROGMEM keymaps[][MATRIX_ROWS][MATRIX_COLS] = { // NAV [2] = LAYOUT( _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, - _______, KC_PGUP, KC_BSPC, KC_UP, KC_DEL, KC_PGDN, _______, _______, _______, _______, _______, _______, - _______, KC_HOME, KC_LEFT, KC_DOWN, KC_RGHT, KC_END, _______, _______, _______, _______, _______, _______, - _______, _______, _______, LCTL(KC_TAB), RCS(KC_TAB), _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, + _______, KC_PGUP, KC_BSPC, KC_UP, KC_DEL, KC_PGDN, _______, LGUI(LCTL(KC_LEFT)), LGUI(LCTL(KC_RGHT)), _______, _______, _______, + _______, KC_HOME, KC_LEFT, KC_DOWN, KC_RGHT, KC_END, _______, KC_LGUI, KC_LALT, KC_LCTL, KC_LSFT, _______, + _______, _______, _______, RCS(KC_TAB), LCTL(KC_TAB), _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, TO(0), _______, _______, TO(3), TO(4) ), @@ -42,9 +42,18 @@ const uint16_t PROGMEM keymaps[][MATRIX_ROWS][MATRIX_COLS] = { [4] = LAYOUT( KC_ESC, KC_1, KC_2, KC_3, KC_4, KC_5, KC_6, KC_7, KC_8, KC_9, KC_0, KC_BSPC, KC_TAB, KC_Q, KC_W, KC_E, KC_R, KC_T, KC_Y, KC_U, KC_I, KC_O, KC_P, KC_LBRC, - KC_LCTL, KC_A, KC_D, MT(MOD_LALT,KC_S), MT(MOD_LGUI, KC_F), KC_G, KC_H, MT(MOD_LGUI,KC_J), MT(MOD_LALT,KC_K), KC_L, KC_SCLN, KC_QUOT, + KC_LCTL, KC_A, KC_S, MT(MOD_LALT,KC_D), MT(MOD_LGUI, KC_F), KC_G, KC_H, MT(MOD_LGUI,KC_J), MT(MOD_LALT,KC_K), KC_L, KC_SCLN, KC_QUOT, KC_LSFT, KC_Z, KC_X, KC_C, KC_V, KC_MUTE, _______, KC_B, KC_N, KC_M, KC_COMM, KC_DOT, KC_SLASH, KC_RSFT, - _______, TO(0), _______, _______, _______, _______ + TO(5), TO(0), _______, _______, _______, _______ + ), + + // GAMING + [5] = LAYOUT( + KC_ESC, KC_1, KC_2, KC_3, KC_4, KC_5, KC_6, KC_7, KC_8, KC_9, KC_0, KC_BSPC, + KC_TAB, KC_NO, KC_Q, KC_W, KC_E, KC_R, KC_T, KC_Y, KC_U, KC_I, KC_O, KC_P, + KC_LCTL, KC_NO, KC_A, KC_S, KC_D, KC_F, KC_G, KC_H, KC_J, KC_K, KC_L, KC_SCLN, + KC_LSFT, KC_NO, KC_Z, KC_X, KC_C, KC_V, KC_MUTE, _______, KC_B, KC_N, KC_M, KC_COMM, KC_DOT, KC_RSFT, + _______, TO(0), KC_SPC, _______, _______, _______ ) }; @@ -71,4 +80,14 @@ void rgb_matrix_indicators_kb(void) { if(IS_LAYER_ON(4)){ rgb_matrix_set_color(4, RGB_RED); } + if(IS_LAYER_ON(5)){ + rgb_matrix_set_color(5, RGB_RED); + // wasd space ctrl + rgb_matrix_set_color(8, RGB_RED); + rgb_matrix_set_color(14, RGB_RED); + rgb_matrix_set_color(15, RGB_RED); + rgb_matrix_set_color(16, RGB_RED); + rgb_matrix_set_color(26, RGB_RED); + rgb_matrix_set_color(12, RGB_RED); + } }