iris_layout/keymap.c
Nicksname 10ebb2f7d2 Some general changes
* changed Layer-Navigation
* changed :;'" on Symbol-Layer
* changed Gaming-Layer
	* KC_LAlt for sprinting
	* disabled extensive coloring
2022-11-14 19:55:44 +01:00

93 lines
4.2 KiB
C

#include QMK_KEYBOARD_H
const uint16_t PROGMEM keymaps[][MATRIX_ROWS][MATRIX_COLS] = {
// NEO
[0] = LAYOUT(
KC_ESC, KC_1, KC_2, KC_3, KC_4, KC_5, KC_6, KC_7, KC_8, KC_9, KC_0, KC_BSPC,
KC_TAB, KC_X, KC_V, KC_L, KC_C, KC_W, KC_K, KC_H, KC_G, KC_F, KC_Q, KC_MINS,
MO(1), MT(MOD_LSFT, KC_U), MT(MOD_LALT, KC_I), MT(MOD_LCTL, KC_A), MT(MOD_LGUI,KC_E), KC_O, KC_S, MT(MOD_RGUI,KC_N), MT(MOD_LCTL, KC_R), MT(MOD_LALT, KC_T), MT(MOD_LSFT, KC_D), LT(1, KC_Z),
KC_LSFT, KC_LBRC, KC_SCLN, KC_QUOT, KC_P, KC_Y, KC_MUTE, KC_END, KC_B, KC_M, KC_COMM, KC_DOT, KC_J, KC_RSFT,
KC_NO, KC_NO, KC_ENT, KC_SPC, TO(2), OSL(1)
),
// SYMB
[1] = LAYOUT(
_______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______,
_______, RALT(KC_Q), LSFT(KC_SLASH), RALT(KC_8), RALT(KC_9), KC_GRV, KC_EXLM, KC_NUBS, LSFT(KC_NUBS), KC_RPRN, KC_CIRC, _______,
_______, RALT(KC_MINS), KC_AMPR, RALT(KC_7), RALT(KC_0), KC_RCBR, KC_UNDS, KC_ASTR, KC_LPRN, KC_SLASH, LSFT(KC_DOT), _______,
_______, KC_BSLS, KC_DLR, RALT(KC_NUBS), RALT(KC_RBRC), KC_PLUS, _______, _______, KC_RBRC, KC_PERC, KC_AT, KC_PIPE, LSFT(KC_COMM), _______,
_______, TO(0), _______, _______, _______, _______
),
// NAV
[2] = LAYOUT(
_______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______,
_______, KC_PGUP, KC_BSPC, KC_UP, KC_DEL, KC_PGDN, _______, LGUI(LCTL(KC_LEFT)), LGUI(LCTL(KC_RGHT)), _______, _______, _______,
_______, KC_HOME, KC_LEFT, KC_DOWN, KC_RGHT, KC_END, _______, KC_LGUI, KC_LCTL, KC_LALT, KC_LSFT, _______,
_______, _______, _______, RCS(KC_TAB), LCTL(KC_TAB), _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______, _______,
TO(3), TO(0), _______, _______, TO(2), TO(4)
),
// FUNCT
[3] = LAYOUT(
KC_F12, KC_F1, KC_F2, KC_F3, KC_F4, KC_F5, KC_F6, KC_F7, KC_F8, KC_F9, KC_F10, KC_F11,
RGB_TOG, KC_EXLM, KC_AT, KC_HASH, KC_DLR, KC_PERC, KC_CIRC, KC_AMPR, KC_ASTR, KC_LPRN, KC_RPRN, _______,
RGB_MOD, KC_MPRV, KC_MNXT, KC_VOLU, KC_PGUP, KC_UNDS, KC_EQL, KC_HOME, RGB_HUI, RGB_SAI, RGB_VAI, KC_BSLS,
_______, KC_MSTP, KC_MPLY, KC_VOLD, KC_PGDN, KC_MINS, KC_LPRN, _______, KC_PLUS, KC_END, RGB_HUD, RGB_SAD, RGB_VAD, _______,
_______, TO(0), _______, _______, _______, _______
),
// QWERTZ
[4] = LAYOUT(
KC_ESC, KC_1, KC_2, KC_3, KC_4, KC_5, KC_6, KC_7, KC_8, KC_9, KC_0, KC_BSPC,
KC_TAB, KC_Q, KC_W, KC_E, KC_R, KC_T, KC_Y, KC_U, KC_I, KC_O, KC_P, KC_LBRC,
KC_NO, MT(MOD_LSFT,KC_A),MT(MOD_LALT,KC_S), MT(MOD_LCTL, KC_D), MT(MOD_LGUI,KC_F), KC_G, KC_H, MT(MOD_RGUI,KC_J), MT(MOD_LCTL, KC_K), MT(MOD_LALT, KC_L), MT(MOD_LSFT, KC_SCLN), KC_QUOT,
KC_LSFT, KC_Z, KC_X, KC_C, KC_V, KC_MUTE, _______, KC_B, KC_N, KC_M, KC_COMM, KC_DOT, KC_SLASH, KC_RSFT,
TO(5), TO(0), _______, _______, _______, _______
),
// GAMING
[5] = LAYOUT(
KC_ESC, KC_1, KC_2, KC_3, KC_4, KC_5, KC_6, KC_7, KC_8, KC_9, KC_0, KC_BSPC,
KC_TAB, KC_NO, KC_Q, KC_W, KC_E, KC_R, KC_T, KC_Y, KC_U, KC_I, KC_O, KC_P,
KC_LCTL, KC_NO, KC_A, KC_S, KC_D, KC_F, KC_G, KC_H, KC_J, KC_K, KC_L, KC_SCLN,
KC_LSFT, KC_NO, KC_Z, KC_X, KC_C, KC_V, KC_MUTE, _______, KC_B, KC_N, KC_M, KC_COMM, KC_DOT, KC_RSFT,
TO(0), KC_LALT, KC_SPC, _______, KC_F5, KC_F9
)
};
void rgb_matrix_indicators_kb(void) {
// capslock
if (host_keyboard_led_state().caps_lock) {
rgb_matrix_set_color(23, RGB_RED);
rgb_matrix_set_color(57, RGB_RED);
}
// layer indicator
if(IS_LAYER_ON(0)){
rgb_matrix_set_color(0, RGB_RED);
}
if(IS_LAYER_ON(1)){
rgb_matrix_set_color(1, RGB_RED);
}
if(IS_LAYER_ON(2)){
rgb_matrix_set_color(2, RGB_RED);
}
if(IS_LAYER_ON(3)){
rgb_matrix_set_color(3, RGB_RED);
}
if(IS_LAYER_ON(4)){
rgb_matrix_set_color(4, RGB_RED);
}
if(IS_LAYER_ON(5)){
rgb_matrix_set_color(5, RGB_RED);
// wasd space ctrl
// rgb_matrix_set_color(8, RGB_RED);
// irgb_matrix_set_color(14, RGB_RED);
// rgb_matrix_set_color(15, RGB_RED);
// rgb_matrix_set_color(16, RGB_RED);
// rgb_matrix_set_color(26, RGB_RED);
// rgb_matrix_set_color(12, RGB_RED);
}
}